Podróżniczy Klub Filmowy: Antarktyka

Włącz podgląd obrazów 

PODRÓŻNICZY KLUB FILMOWY:
ANTARKTYKA
13 grudnia 2017

godz. 18:00 | Antarktyka - stacja polarna, lodowce, pingwiny

slajdowisko: Piotr Horzela

Nigdy wcześniej nie widziałem nawet góry lodowej, a tutaj wszystko było nowe. Na krach pływały krabojady, pingwiny biegały po dachu zasypanej śniegiem stacji. Głuche pomruki dochodzące z oddali były dźwiękami powstającymi podczas cielenia sią lodowców (tak, tak, cielą się).
W antarktycznym klimacie spędziłem blisko półtora roku. Pracowałem na lodowcach, pomagałem rozstawiać obozy terenowe geologom, zajmowałem się obserwacjami zwierząt - z trzema gatunkami pingwinów na czele. Poza tym, gotowałem, pomagałem w remontach i utrzymaniu stacji. Postaram się przybliżyć Państwu to czego byłem świadkiem.

Piotr Horzela 

Twój program blokuje obrazki


godz. 19.30 | Spotkania na krańcach świata
reż. Werner Herzog

Antarktyda w filmie Herzoga znajduje nowy wymiar i znaczenie. Południowe krańce naszego świata są magnesem dla plejady gwiazd nauki, którym znudziła się postindustrialna cywilizacja codzienności. Naukowcy pracują tu dla ludzkości, która wkrótce. ma opuścić Ziemię. Reżyser stawia pytania o to, kim są, jakie są ich marzenia. 
Reżyser pokazuje materiały archiwalne, nadając drugi wymiar oglądanej teraźniejszości. Sposób przedstawiania przyrody Bieguna Południowego i łączenie go ze specyficzną ścieżką dżwiękową dają poczucie zbliżania się do tajemnicy.

Włącz podgląd obrazów


Karnety: 19 zł (15 zł członkowie DKF KOT )
Bilety: slajdowisko-10 zł, film - 12 zł (8 zł członkowie DKF KOT)


KONTAKT
Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu
33-300 Nowy Sącz ul. Długosza 3
tel. 18 44 82 610, e-mail:
kontakt@mcksokol.pl
Kasa (rezerwacje, bilety) tel. 18 448 26 00
Dział Promocji i Marketingu:
Piotr Gryźlak - kierownik, tel. 18 448 26 52,
p.gryzlak@mcksokol.pl

Twój program blokuje obrazki

Aby zrezygnować z otrzymywania newslettera z repertuarem Kina SOKÓŁ
skorzystaj z odnośnika:
Rezygnacja

Twój program blokuje obrazki

Twój program blokuje obrazki

Twój program blokuje obrazki

 

 

Komentarze

Popularne posty

Twój Sącz

Nowy Sącz | portalsamorzadowy.pl

NTV Sądecka