Zastanawiające i nierealne odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury.

 --------

From: media 
Date: Tue, Dec 27, 2022 at 8:31 AM
Subject: RE: Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
To: Adam Fularz 


Szanowny Panie Redaktorze,

 

otwarcie połączenia kolejowego Kraków – Nowy Sącz – Muszyna dla przewozów dalekobieżnych do Koszyc ze skomunikowaniem do Budapesztu będzie możliwe po poprawie stanu infrastruktury na tej trasie oraz po oddaniu do eksploatacji nowej linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna.

Wskazane wymagania wynikają ze wspólnych ustaleń Ministerstwa Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej oraz Ministerstwa Transportu i Budownictwa Republiki Słowacji.

 

 

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy

Biuro Komunikacji


22 630 11 22
(..)
gov.pl/infrastruktura

 

ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa

 

 

 

 

From: Adam Fularz 
Sent: Saturday, December 10, 2022 9:58 AM
To: media 
Subject: Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?

 

 

 

do MI

 

Dzien dobry, Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?

"Otwarcie linii kolejowej Kraków-Nowy Sącz-Muszyna dla przewozów dalekobieżnych do Koszyc ze skomunikowaniem do Budapesztu będzie możliwe po poprawie stanu infrastruktury na tej trasie oraz po oddaniu do eksploatacji nowej linii kolejowej na odcinku Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna, która ułatwi połączenie z Tatrami i Beskidami, usprawni połączenia w relacji Kraków-Muszyna przez Nowy Sącz i znacznie skróci czas przejazdu w porównaniu z połączeniem przez Tarnów. Wówczas będą mogły być opracowane rozwiązania dot. rozkładu jazdy pociągów dla połączeń przez Muszynę na Słowację i dalej – informuje Port Europa Szymon Huptyś, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.

Zwlekanie z otwarciem połączenia do czasu wybudowania nowej magistrali być może byłoby uzasadnione, gdyby miało to nastąpić za rok czy dwa, tak jak to planowano w 2016 roku. Przypomnijmy, gdy minister Andrzej Adamczyk przystąpił w 2016 roku do projektu Podłęże-Piekiełko, planowana data przejazdu pierwszych pociągów była „za osiem lat”, czyli w 2024 roku. W roku 2019, po trzech latach przygotowań, horyzont czasowy się nie zmienił: nadal było „za osiem lat” od tamtego momentu, z tym że czas otwarcia przesunął się na rok 2027. Dziś mamy rok 2022, nie wbito nawet pierwszej łopaty, a obecnie mówi się o roku 2030 jako o realnym terminie oddania nowej magistrali do użytku." wg port Europa.

Pozdrawiam,
Adam Fularz

nowosadecka.pl

Dol. Zielona 24a Ziel. Góra

 

Komentarze

Popularne posty

Twój Sącz

Nowy Sącz | portalsamorzadowy.pl

NTV Sądecka