Dyskusja na Temat Kolei Aglomeracyjnej w Gorlicach Nabiera Tempa

 

Gorlice – Ambitne plany dotyczące poprawy infrastruktury kolejowej w rejonie Gorlic i Nowego Sącza, w tym projekt budowy łącznicy omijającej Gorlice Zagórzany, przyciągają uwagę lokalnych społeczności oraz władz. Adam Fularz, inicjator zapytania o możliwość realizacji tych inwestycji, otrzymał odpowiedź od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., która rzuca światło na przyszłość projektów kolejowych w regionie.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odc. Gorlice – Jasło”, który miał na celu usprawnienie połączenia Kraków – Jasło, wraz z planowaną budową łącznicy między liniami kolejowymi nr 108 i 110, został wycofany z Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2029 r. Powodem wycofania było brak możliwości zapewnienia środków finansowych na realizację tego przedsięwzięcia.

Jednakże, w strategii inwestycyjnej PKP PLK na lata 2021 – 2030, z perspektywą do 2040 roku, znalazł się projekt rewitalizacji linii kolejowych nr 108 i 110 na odcinku Stróże – Gorlice Zagórzany/Gorlice – granica województwa. W ramach tego projektu rozważana jest możliwość budowy nowej łącznicy kolejowej w Gorlicach. Niestety, na chwilę obecną projekt ten nie ma zapewnionego finansowania, co oznacza, że prace nad jego realizacją nie zostały jeszcze rozpoczęte.

Co więcej, PKP PLK jasno określiła, że nie planuje budowy nowej łącznicy kolejowej w Muszynie wzdłuż ulicy Lipowej, co stanowi kolejny cios dla mieszkańców liczących na usprawnienie lokalnej infrastruktury transportowej.

Odpowiedź PKP PLK podkreśla trudności związane z realizacją dużych projektów infrastrukturalnych, zwłaszcza tych wymagających znaczących środków finansowych i koordynacji między różnymi podmiotami. Jednocześnie wskazuje na otwartość spółki na dalsze dyskusje i poszukiwanie rozwiązań, które mogłyby przynieść korzyści dla podróżnych oraz mieszkańców regionu Gorlic i szerzej – południowej Polski.

Inicjatywa Fularza i odpowiedź PKP PLK może stać się katalizatorem dla dalszych rozmów i działań na rzecz rozwoju infrastruktury kolejowej w regionie. Mieszkańcy oraz lokalne władze mają nadzieję na znalezienie wspólnego gruntu, który umożliwi realizację projektów mających na celu usprawnienie dostępności i komunikacji w tym malowniczym, lecz transportowo niedostatecznie zintegrowanym regionie Polski.


Adam Fularz by AI Dol. Zielona 24a, Zielona Góra użyto informacji od Naczelnik Wydziału ds. skarg i wniosków, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: Karolina Biedroń

Komentarze

Popularne posty

Twój Sącz

Nowy Sącz | portalsamorzadowy.pl

NTV Sądecka